8 augustus. B&B is ook wel leuk.

8 augustus 2019 - Flensburg, Duitsland

Afgelopen nacht hoosde het weer en vroeg in de ochtend kwam het onweer. Maar wat denk je. Om zeven uur kwam er een waterig zonnetje door. Dus opstaan, kwark enz en rustig aan afbreken. Af en toe miezerde het maar allles is droog ingepakt. Toen ik om negen uur op de fiets stapte werden de jongelui naast mij net wakker. Verbaasd vroegen ze of ik al wegging. Nou negen uur is een mooie tijd voor een kort ritje. En ja om 12 uur na een km of 50 rondgereden te hebben was ik in Flensburg.

IMG_20190808_123307Snel naar B&B waar alles snel geregeld was. Dus hup Flensburg in. Och mooie gebouwen maar ook hier omgeven door hetzelfde soort gebouwen als in andere grote steden. C&A , H&M, Intersport enz.  Maar ik heb lekker een uur of vier rondgewandeld. Onderweg kwam ik bij een plein waar kinderen allerlei creatieve dingen konden doen. Schilderen, speksteen of hout bewerken, enz. Alles geregeld door vrijwilligers. Geweldig en alle materialen gratis. En toen was ik wel toe aan iets anders. Ik ging een steegje in waar ik wat tafeltjes zag staan. Een smal pleintje met 4 restaurants. Daar heb ik heerlijke tomatensoep en een kleine salade met scampi's gegeten. Voor Nederlandse begrippen was het gewoon een grote salade.IMG_20190808_160053 In een keer op het tussenpad een jonge meeuw. Maar wel al een knoeperd van een beest. Blijkbaar kon hij nog niet (goed) vliegen. Krijsen om zijn moeder. En die hoorde je hoog in de lucht steeds antwoord geven. Maar zij was niet zo gek in dat steegje met al die mensen te landen.

IMG_20190808_163519 Tenslotte is het beest onder de boog aan het einde van de steeg weggelopen. Op zoek naar mamma 🤔🤔.

Terug in B&B in de keuken in gesprek geraakt met een in Duitsland wonende Kroaat en een Duitse jongen. De Kroaat werkt in Flensburg en kan morgen in zijn woning trekken. De jongeman die per trein tot bijna bij de poolkap is geweest gaat morgen weer terug naar Baden-Wurtenberg is. En ik ga Flensburg verder ontdekken.

Truste