1 augustus. Hemelsbreed misschien 10 km.

1 augustus 2019 - Store Damme, Denemarken

Klinkt als een makkie maar:

Ik zat nog niet op de fiets of hét begon te regenen. Dus in een Kalvehave snel brood voor onderweg gekocht. Een Engelsman met familie in Denemarken vertelde dat het 2e rondje zwaarder was. Max 50 km op een dag omdat er meer en steilere hellingen zijn. Dus op de kruising  bij Tata naar het 2e rondje van de acht richting Assens moet ik kijken hoeveel tijd ik nog heb. Die trein wacht immers niet.

Regen en stortregen en in Stege een halfuur rondgedwaald door alle verwarrende bordjes. Stege is een kruispunt van de N8 route. Alle bordjes staan er maar zonder vermelding welke richting je opgaat en de plaatsnaam bordjes zijn summier. Maar de aanhouder wint en de weg wordt vervolgd. Tot de laatste 3km. Naar Mon Klint waar het Gro centrum is. Een bolle weg met gaten en rillen, overdekt met een vloeiende laag klei. Voor de veiligheid naar boven gelopen. Nieuwe training. Ik dacht naar beneden te fietsen. Mooi niet je glibbert alle kanten op en remmen vol met natte klei doen het ook niet zo goed. Na ruim 30 km terug in Stege. Je rijdt immers een route. Als een verzopen kat op weg naar het juiste bordje. Vriendelijk en behulpzaam als Denen zijn. Stuurde ze me van het kastje naar de muur. Zelfs bij het Museum VVV dependance ging het fout. De Denen kijken maar drie dorpen verder. De aanhouder wint en weer op pad. 70 km verder in Harbolle vond ik het genoeg. Net droog geworden kon Ik de ⛺ rustig opzetten en inrichten.  Bij de receptie gevraagd naar de dichtstbijzijnde winkel. 4.5 km. Och het was droog. Ja totdat ik fris gedoucht op de fiets zat. Na 10 min begon het weer te regenen. Winkel was 7.5 km verderop. Maar ik heb gebakken aardappelen mét boontjes gegeten. Dessert kwark met een appeltje erdoor. Wie doet mij wat. Nog even lezen en dan slapen. Tot morgen.😅😅

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Toin:
    2 augustus 2019
    Terrein bandjes nodig in de modder
  2. Anja:
    2 augustus 2019