Verrassing, Faaborg,dus geen rustdag.

4 augustus 2019 - Nab Strand Camping, Denemarken

Dan zie je op het weerbericht dat er maandag en dinsdag onweer wordt verwacht. Ja daar ga ik niet in fietsen door open vlaktes/hoogtes zonder mogelijkheid om te schuilen. Dus toch maar alles ingepakt, een lowrider wat vaster gedraaid en "en route".  Voor een km of 60. En we beginnen weer met een boottochtje. Ik zie de boot weer aankomen. Deze is het een bocht teveel, dus een uur wachten op de volgende ⛵.

IMG_20190804_110051

Omdatik toch alle tijd heb ben ik maar begonnen met een leuk ommetje. En na een km of 10 de route maar weer opgepakt. Wind, wind en nog eens wind. En vooral tegenwind. Het is een rijdtkwestie van doortrappen. Het landschap blijft Deens, vele ha graanvelden. En in dit geval de zee links van mij.

Voor Svendborg rijdt je langs slot Valdemart aan de linkerkant en rechts van de weg de bijgebouwen.

IMG_20190804_140938 prachtig onderhouden

En dan is er weer eens geen 8. Zal wel achter een uitgegroeide struik of heg staan. Dus weer even zoeken, een stukje langs de provinciale weg en je komt er vanzelf weer een tegen. Vlak bij Faaborg: een tweesprong met een bordje naar rechts en een naar links. En aan plaatsnamen doen ze bijna niet in Denemarken. Oene miene Mitte is natuurlijk ook niet de juiste methode. Maar voorwaar daar loopt iemand. Een Nederlands sprekende Deense. Moeder komt uit Rotterdam. En ze staat op een camping 5 km verderop. Op weg naar de supermarkt. Mazzel voor mij vandaag niet vanaf de camping 6 km heen en weer om wat boodschappen te doen. Geen losse appels, dus maar een pak gedeeld. Morgen blijf ik hier. Onweer dreiging is regen geworden. Dinsdag pas, ik zie het wel.

22:53 net op tijd in de tent het begint te hozen. 😂