3 augustus Het klopt Cynthia ik ben hardstikke links.

3 augustus 2019 - Nakskov, Denemarken

Lekker op mijn gemak opgeruimd. 7 uur op en pas om 9:30 op pad. We maken er een geniet dag van. En ik merkte het meteen. Ik reed minstens een meter uit de kant. En omdat ik geen haast heb nam ik een bospad dat al snel overging in een rilletje,twee banden breed.

IMG_20190803_092907 en zelfs daar wilde ik nog naar links. Volop vogels, vlinders, libellen en allerlei ander grut in de lucht. Eigenlijk logisch overal langs de weg staan een soort fruitbomen met gele en rode,ik denk, kleine pruimen, appelbomen volop dus eten genoeg voor. Het grut. En slaapplaats voor de vogels? IMG_20190803_095928te vinden langs ettelijke kms. Maar na dat mooie bospad kwam Rodbyhavn. Het kon een Nederlandse haven zijn. Hier begon het zeepad van ca 45 km. Twee verschillen met Nederland. Geen schelpenpad maar heel fijn grit. Een lekker laagje op de weg en dat fiets zwaar. Verder geen duinen maar een soort van dijk. Redelijk vlak. Dus denk je,dat gaat opschieten. Nee hoor, continu wind tegen, maar de zon in de rug.

IMG_20190803_113935 Och wat maakt het uit. Gewoon rustig doorfietsen, af en toe afstappen en mijn Nikon pakken. Wie doet me wat. Nou Wil die belde dat de koel in van de Mini aan gort was, de radiator dat wist hij niet. Dus Wil moet klussen. Hij heeft het eea er al uitgehaald en gaat maandag verder. Zet mij maar op mijn fietsje. Dat brede fietspad is dus de dijk en ook hier realiseerde ik me dat ik regelmatig gewoon helemaal links reed. Och er was niet zoveel verkeer.

Maar Lex overal palen in de Oostzee en op bijna alle palen (p)aalscholvers. En steeds weer paadjes naar de zee. Overal zag je er wel iemand induiken.

Alex wat denk je van deze manier van hooi opslag. Heb je verder niets nodig.

IMG_20190803_142311

IMG_20190803_142350.

Ook al was het lekker rustig fietsen ik was blij toen ik weer op een adfaltpad kwam. Nakskov, daar ben ik. Ik denk dat ik een kleine 80 km heb rondgepeddeld. Weer meer dan ik van plan was. Maar ja dat zeepad zonder campings. Vlak voor de 🏕️ was een supermarkt dus even mijn kwark en fruit aanvullen.  En wat zie ik op de visafdeling: heerlijke 🦀- garnalen salade een bakje voor 22 kronen gevuld en voor €2,10 met twee lekkere deense boterhammen had ik een prima verlate lunch voor ik de tent ging opzetten. Morgen blijf ik hier Nakskov ontdekken en wat lezen. Oh en natuurlijk ook zwemmen in de Oostzee. Tot morgen 😘

IMG_20190803_162600

1. Boy scholte:
    3 augustus 2019
    Je gaat lekker Anja!
  2. Anja:
    3 augustus 2019
    Ja, en nog geen e-bike.😅😅